Trail Run


Du kan få mere glæde af dit løb ved at forlade de kedelige asfaltveje og fortove og tage en tur ud i den smukke natur. Vi giver dig en lille introduktion til trail run – også kaldet terrænløb.

Mere sjov, effektivitet og løbeglæde
Din puls vil hurtigt ryge op, når du prøver at udfordre de stejle bakker og stier i skoven. Det gør din trailtur til en naturlig form for intervaltræning, hvor detaljerede minutskemaer med diverse tider erstattes af terrænets højdekurver. Resultatet er det samme, det er bare sjovere og mere motiverende.
 
I takt med at underlaget skifter hældning, styrkes muskelstyrken i benene, og din balance og smidighed forbedres. Du varierer dit løbemønster mere end ved normalt løb, og så har trail run ovenikøbet også vist sig at mindske risikoen for skader.
 
Så nemt kommer du i gang
Vi anbefaler, at du vælger trailsko, hvis du vil udfordre dig selv i denne disciplin. Trailsko har lidt grovere, profilerede såler og står bedre fast.
 
Begynd med at bytte et af dine træningspas ud med trailløb og øg lige så langsomt, hvis din krop ikke gør modstand. Start med let løb i fladt terræn og skift derefter underlaget ud med skovens udfordringer. Se hvor turen tager dig hen – af bakker og mudrede stier, og husk så at nyde udsigten og skovens lyde. Det er tilladt at stoppe op og se sig omkring.
 
Her kan du løbe trail
Der findes trailruter overalt, blot du tænker alternativt og ser mulighederne. På www.findveji.dk kan du få mere inspiration og printe kort ud over både lette og udfordrende ruter overalt i Danmark.
 
Her har du nogle gode forslag til trailspor i omegnen af København:
  • Herstedhøje, rigtig udfordrende til især bakketræning
  • Rudeskov, også med lysløjpe i vinterperioderne
  • Hareskoven, følg evt. det røde spor som er en mountainbikerute
  • Degnemosen/Utterslev Mose
  • Søndersø ved Birkerød
  • Gribskov
  • Vestskoven med div. mountainbikespor
 
Og hvis du ikke bor i nærheden af ovenstående, så brug fantasien og find alternative spor:
  • Græsplæner, fx fodboldbaner og parker
  • Bakker
  • Vejsiden, hvor der evt. måtte være græs/grus i stedet for den hårde asfalt
  • Skove, strand, klitter



Yderligere information
 
Skoven er ideel til trailløb, - gør træning til en leg!
 


Trailsko er også at foretrække til vintervejret idet de står bedre fast
 

Butik

Kom ind i vores fysiske løbebutik på Frederikssundsvej 143 og lad vores eksperter hjælpe dig med at finde skoen, der passer til netop din løbestil. Vi har også tøj, udstyr og meget mere.
 

Vælg den rigtige løbesko
Kaiser Løbetest
Book tid til køb af sko
Walkersko / gå-sko
Spørg vores eksperter

Klinik

Vi er specialister i at behandle og forebygge fodrelaterede skader og løbeskader. Vi laver dynamiske fodindlæg, har et hav af sportsbandager, og vores behandlere hjælper rigtig mange.
 

Dynamiske fodindlæg
Sportsbandager
Osteopati
Løbestilsanalyse
Spørg vores eksperter

Træning

Vi har sammensat en række spændende træningstilbud, som vores fysioterapeuter står for. Vi gør meget ud af, at du skal kunne bruge træningen derhjemme.


 

Jump n' Run
Løbehold
Personlig træning
Løbende rådgiver
Fysioterapeutisk træning
Dankort, Visa/Dankort VISA Electron eDankort VISA MasterCard American Express JCB Maestro

Din indkøbskurv er tom