Løbeprogrammer og -råd


Vi har samlet en række løbeprogrammer og nogle gode råd til din løbetræning.

I Kaiser Sport og Ortopædi har vi den holdning, at du bør få lagt et individuelt træningsprogram, hvis du løber over 10 km. Hvis det er tilfældet, anbefaler vi, at du tager kontakt til vores samarbejdspartner Søren Binderup fra Swim, Bike, Run, der beskæftiger sig med individuel træningsplanlægning. Break the Comfort Zone er ligeledes en samarbejdspartner med speciale i holdtræning. Du kan også tage kontakt til en af de klubber, vi samarbejder med, hvis du bor i nærheden.
 
Nogle gode råd
Nedenstående er blot et lille udpluk af de tusindevis af løberåd, der findes. Vores eksperter i butikken deler meget gerne ud af egne erfaringer og vejleder dig efter dine behov.

 
  • Træningsmængden bør ikke øges med mere end 10% om ugen.
  • Vær alsidig i din træning og husk at forandringer er sjove (trailløb, bakkeløb, fartleg osv.).
  • Lav styrketræning for ryg og mave ca. 2 gang om ugen.
  • Husk at variere dit løbeunderlag.
  • Vær forsigtig med hurtig intervaltræning, hvis det er nyt for dig.
  • Hvis du løber mere end 25 km. om ugen, anbefaler vi, at du har to par løbesko, så du ændrer belastningsmønsteret.
  • Brug ikke antiinflammatorisk medicin (gigtpiller) til at sløre smerter, - lyt til din krop i stedet.
     
Mål din løberute og følg din udvikling
Der findes efterhånden rigtig mange hjemmesider, apps, GPS-ure m.m., hvor du kan måle din løberute og følge med i din udvikling uge for uge, det samme gælder sites med gode træningsråd. Vi har samlet et lille udpluk.
 
endomondo.dk
Fantastisk velfungerende dansk løbeapp med over 15 mio. brugere verden over. App’en giver dig mange muligheder for at gemme dine data fra forskellige typer træning, lave træningsplaner og dele med dine venner. Der er både en gratisudgave og en pro til 32 kr.
 
vorespuls.dk
Et motionsunivers for voksne, der søger inspiration og viden om træning, herunder løb. Vores Puls er et samarbejde mellem DGI og Nykredit, der har til formål at styrke folkesundheden og få flere danskere til at dyrke vedvarende motion. Inkl. ruteplanner.
 
aktivtraening.dk
Aktiv Træning henvender sig både til nybegynderen, der vil have hjælp til at komme i gang med et nyt aktivt liv og til de mere garvede, der vil have at vide, hvordan de får mere ud af deres træning. Inden for løb kan du bl.a. blive klogere på løbeprogrammer, tøj, sko, ure få gode råd og opmåle din rute.
 
iform.dk
Få gode råd om løb, træning, sund livsstil m.m. og mål din løberute via I Forms Ruteplanner.



Yderligere information
 


























  Start, Parat - Løb

Vores træningsprogram til dig, der ikke er fysisk aktiv og aldrig har løbet før. På 10 uger skulle du gerne kunne løbe 3 x 10 minutter uden pause.

Hent træningsprogrammet som pdf
 
 


Løbende Start

Vores træningsprogram til dig der et let rutineret løber, eller har holdt en pause og gerne vil i gang igen. På 16 uger bliver du i stand til at løbe 2 timer om ugen, fordelt på 4 træningspas.

Hent træningsprogrammet som pdf
 
 

Butik

Kom ind i vores fysiske løbebutik på Frederikssundsvej 143 og lad vores eksperter hjælpe dig med at finde skoen, der passer til netop din løbestil. Vi har også tøj, udstyr og meget mere.
 

Vælg den rigtige løbesko
Kaiser Løbetest
Book tid til køb af sko
Walkersko / gå-sko
Spørg vores eksperter

Klinik

Vi er specialister i at behandle og forebygge fodrelaterede skader og løbeskader. Vi laver dynamiske fodindlæg, har et hav af sportsbandager, og vores behandlere hjælper rigtig mange.
 

Dynamiske fodindlæg
Sportsbandager
Osteopati
Løbestilsanalyse
Spørg vores eksperter

Træning

Vi har sammensat en række spændende træningstilbud, som vores fysioterapeuter står for. Vi gør meget ud af, at du skal kunne bruge træningen derhjemme.


 

Jump n' Run
Løbehold
Personlig træning
Løbende rådgiver
Fysioterapeutisk træning
Dankort, Visa/Dankort VISA Electron eDankort VISA MasterCard American Express JCB Maestro

Din indkøbskurv er tom